BMW Diagnosztika és Elektronika

 

 

 

Több mint egy évtizede a járműipar szabványosította a belső számítógépek kiolvasását. Ez nem csak azt jelenti, hogy van egy szabványos csatlakozó aljzat, ami minden autón egyforma, hanem egységes kommunikációs protokollal dolgoznak, azért hogy az alapvető adatok egyformán kiolvashatóak legyenek.

A piacon többféle járműdiagnosztikai rendszer létezik, a legtöbb ezek közül univerzális, vagyis a legtöbb típushoz illeszthető és a főbb adatok egyaránt kinyerhetők vele. A gyártók azonban csak a szabvány erejéig engednek ki információt,!!! a kocsik olyan adatokat is tárolnak, amelyeket csak a gyár által használt eszköz tud értelmezni!!!

 

A BMW-kben 1996 előtt ADS rendszer,majd azután OBD1 és 2000 környékétől már OBD2 rendszer uralkodott.

 1999 és 2000 közötti BMW-kben gyakran van 20 PIN-es körcsati a motortérben (OBD1) és OBD2-es 16 PIN-es csatlakozó a vezető lábtérnél.

1996 és azelőtt tehát ADS interface kell,azután OBD2 interfész,2000 előtt 20 PIN-es körcsati átalakítóval.

Ahogy az előbbiekben is lelett írva,nem tanácsos univerzális interfésszel dolgozni,bár a komolyabb univerzális diagok mint pl. BOSCH már elég jó ezek terén is.

 

Gyári BMW programok (nem csak diagnosztikai): INPA,NCS EXPERT,TOOL 32,DIS,WINKFP,ISTA/D/P,STB....

Ezeket vagy K+DCAN kábellel,vagy ADS-sel,vagy ICOM-mal lehet használni,utóbbi nagyságrendekkel drágább,de stabilabb.

 

A diagnosztikai árak többnyire 4000-10000 Ft között vannak,attól függően,hogy melyik szervízbe visszük az autót és hogy milyen adatokat néznek,de persze határ a csillagos ég.

Egy diagnosztika állhat egy hibakiolvasásból,de ha a hiba oka nem egyértelmű akkor élőadat nézés és különböző vizsgálat is kellhet.